Email Marketing

De beste Email Marketing strategie

Email is levendiger dan ooit!
img

Email platforms zijn een tweede huis geworden voor vele

  • Email marketing is interactief
  • Geen opdringerige methodes
  • Mobiel gericht d.m.v. Gmail
  • Niche database gebaseerd op locatie

Er zijn veel verschillende manieren van marketing, dus waarom zou je dan voor e-mail marketing kiezen? E-mail wordt toch allang niet meer veelvoudig gebruikt? En dat is juist waar je het mis hebt! Mail is juist een van de meest gebruikte vormen van communicatie tussen mensen die elkaar niet persoonlijk kennen. Er valt hier dan ook nog veel te winnen voor jouw bedrijf.

 

Veelzijdig

Het leuke aan e-mail marketing is dat het een veelzijdig communicatiekanaal is. Je kunt van alles en nog wat in jou e-mail verwerken. Denk hierbij aan nieuwsberichten, aanbiedingen, aankoopbevestigingen maar ook klanttevredenheidsonderzoeken. De meest bekende vorm van e-mail marketing is de nieuwsbrief.

 

Twee verschillende soorten marketing

Wist je dat er twee verschillende soorten e-mail marketing zijn? E-mail marketing en E-mail marketing automation. Dat laatste komt je waarschijnlijk bekend voor. Heb je wel eens een mailtje gehad met een aanbieding omdat het binnenkort jouw verjaardag was? Dit is een bekende vorm van E-mail marketing automation. Het gaat dan om een geautomatiseerd bericht wat op een bepaald moment verstuurd wordt. De mails zullen voor iedereen verschillend zijn omdat iedereen andere gegevens en situaties heeft.

De E-mail marketing, daarentegen, is hetzelfde voor iedereen. Hiervoor wordt één tekst bedacht die eenmalig naar het klantenbestand gestuurd wordt. Je hebt hierbij ook zelf in de hand wanneer deze E-mail verstuurd wordt.

 

Voor wie is E-mail marketing?

In principe kan ieder bedrijf en elke ondernemer gebruik maken van E-mail marketing. Er is altijd wel iets waarvan je de klant op de hoogte kunt houden en dat is precies het doel van E-mail marketing: communicatie met jouw doelgroep.

Ook als startende ondernemer kan het van toepassing zijn. Zelfs als je maar één klant hebt, is het belangrijk om goed te communiceren. Wellicht zet jij wel iets in de E-mail waarvan de klant denkt dat hij dit met andere moet delen omdat het interessant is. Zo krijg je ook weer verbale reclame. Ongeacht hoe groot jouw klantenbestand dus is, E-mail marketing is altijd een optie.

 

Een van de goedkoopste marketing opties

Als je liever niet te veel geld wilt uitgeven, maar alsnog resultaat wilt behalen, dan is E-mail marketing de strategie voor jou. Je bent namelijk niet veel geld kwijt. Wanneer je deze informatie per post zou versturen zou je te maken krijgen met drukwerk, enveloppen en postzegels. Hier hoef je je allemaal niet druk om te maken bij een E-mail. Gewoon tikken en op verzenden sturen! De prijs is hierbij ook het meest stabiel. Wanneer je bijvoorbeeld gebruik maakt van PPC heb je weer te maken met schommelende prijzen.

 

Hoge succesratio

Niet iedereen die gebruik maakt van E-mail marketing heeft een hoge succesratio. Dit heeft vooral te maken met hoe aantrekkelijk de mail is. Je kunt je vast wel voorstellen dat jij niet de enige bent die gebruik maakt van E-mail marketing. Jouw klant zou zomaar 30 mailtjes per dag kunnen krijgen met verschillende aanbiedingen. Het is dan belangrijk om jouw E-mail zo aantrekkelijk mogelijk te maken waardoor jouw klant sneller geneigd is om door te klikken.

Onze grafische ontwerpers gaan voor jou aan de slag om een mooie template te maken. Je kunt maar één keer een eerste indruk achterlaten, en laat die eerste indruk nu net de belangrijkste zijn.

 

Bijna iedereen heeft een E-mailadres

Het is bijna niet meer mogelijk om geen E-mailadres te hebben. De meeste websites vereisen een E-mailadres voordat je kunt registreren. Zelfs de overheid begint steeds meer te werken met een digitale inbox. Het is dan ook niet voor niets dat E-mail marketing hoger scoort dan social media. Niet iedereen heeft een social media account, maar bijna iedereen heeft een E-mailadres.

 

E-mail is persoonlijk

Wanneer je een advertentie op een social media kanaal plaatst weet iedereen dat je gewoon de algemene doelgroep probeert aan te spreken. Het is niet persoonlijk terwijl veel mensen dit toch verlangen. Bij E-mail marketing heb je dit volledig zelf in de hand. Jij kunt ervoor kiezen om de voornaam van de klant te gebruiken in de mail in plaats van ‘beste klant’. Ook kun je bepaalde aanbiedingen tonen gebaseerd op eerdere interesses indien je deze informatie hebt bijgehouden. Al die kleine dingen maken het net dat kleine beetje extra persoonlijk, en dat kleine beetje is juist wat de klanten waarderen.

 

E-mail kan op maat gemaakt worden

Waarschijnlijk bestaat jouw klantenbestand niet uit één soort persoon. Iedereen verschilt in leeftijd, woonplaats, geslacht en waarschijnlijk hebben ze zelfs allemaal andere interesses wat jouw bedrijf betreft. Je kunt deze mensen allemaal apart een mail sturen. Zo kun je bijvoorbeeld vrouwen een bericht sturen over vrouwelijke hygiëne producten die op dit moment in de aanbieding zijn, en kun je de mannen een bericht sturen over scheerapparaten. Het voorbeeld is hier natuurlijk wel heel simpel, maar wij zullen samen met jou kijken wat de beste strategie is.

 

Waarom E-mail marketing?

Zoals je dus al gemerkt hebt zijn er ontzettend veel voordelen aan een E-mail marketing strategie. Deze strategie mag dan ook gewoon niet missen in jouw marketing mix. Je wilt uiteraard de beste resultaten behalen, toch? Bijna iedereen heeft een E-mailadres. Niet iedereen gebruikt het internet en social media. Hierdoor heb je dan ook een veel groter bereik. Wanneer je dit ook nog eens combineert met een andere vorm van marketing, weet je zeker dat je goed zit.

Gebruik de E-mail marketing vooral wanneer je direct in contact wilt blijven met jouw doelgroep. Zorg ervoor dat zij betrokken blijven bij jouw onderneming. Vergeet niet dat een E-mail heel persoonlijk gemaakt kan worden, gebruik dit dan ook om ze de streep over te trekken.

 

Icoon
Marketing Strategie
Wij bedenken een strategie welk gebaseerd is om de gewenste doel te behalen binnen de aangegeven budget voor de maximale ROI
Icoon
Traceren & Rapporteren
Wij zullen dagelijks rapports en feedback geven en daar waar nodig is aanpassingen verrichten zodra de email marketing campagne is gelanceerd.
Icoon
Template Ontwerp
Je kan maar 1 keer eerste indruk maken, onze grafische ontwerpers maken de perfecte template voor de email campagne.
Icoon
Marketing Campagnes
Nadat de campagne succesvol is afgerond zullen we weer aan tafel gaan om te kijken wat voor impact het heeft gehad en hoe we die success opnieuw kunnen herhalen.

We zullen uw boodschap d.m.v. email overbrengen

Nog steeds de meest gebruikte vorm van communicatie

Onze team zal een op maat gemaakte campagne opzetten die zowel op national en/of international in te zetten zal zijn.

Bericht verzonden