Relevantie van ICO-marketing

Een ICO die ‘Initial Coin Offer’ is, is een methode waarmee startups het kapitaal verdringen door hun eigen munt te verhandelen voor cryptocurrency namelijk Bitcoin of Ethereum. De marketingstrategie voor ICO’s is sinds het begin van de looptijd veranderd. Investeren in een ICO kan leiden tot enorme rendementen, zoals te zien is in succesverhalen zoals NEO en Ethereum, waarvan de vroege investeerders nu naar 200.000% rendementen kijken.
Het fundament achter ICO
Bedrijven gebruiken op grote schaal blockchain-technologieën om hun projecten tot leven te brengen. Een eerste muntenaanbieding is een van de meest efficiënte manieren gebleken om geld in te zamelen voor een veelbelovende idee. ICO’s werken op dezelfde manier als crowdfundingplatforms, hoewel een belangrijk kenmerk hen onderscheidt van andere.

Investeerders ondersteunen niet alleen het project, maar krijgen de kans om er winst mee te maken! Een team vraagt om geld door een interessant product aan te bieden. Ze bieden hun businessplan, tonen hun doelen op de wereldmarkt, illustreren ICO-marketingplannen en leggen uit hoeveel geld nodig zou zijn om een startup te lanceren. De beste projecten brengen gemakkelijk het vereiste bedrag op.
Met de ontwikkeling van blockchain-technologie groeit de cryptocurrency-markt voortdurend en vordert. Tegenwoordig gebruiken mensen cryptogeld om deel te nemen aan tokenverkoop, tokens uit te wisselen en in verschillende projecten te investeren om hogere winsten te behalen. Door een aantrekkelijke ICO te financieren, bieden supporters de mogelijkheid om deze te ontwikkelen en krijgen ze ook native tokens die later kunnen worden ingewisseld voor een hogere waarde.
