
PPC Marketing
- Snel resultaat binnen 24 uur met een duidelijk budget
- Betaal alleen wanneer iemand op de advertentie klikt
- Zelf bepalen hoeveel je per klik betaalt
- Duidelijk budget voor de perfecte ROI strategie
Video Advertenties
PPC Remarketing
Social Media
Display Advertising
Er zijn tientallen verschillende manieren van marketing. Wij willen je graag wat meer leren over PPC. Het is een eenvoudige manier van marketing waarbij je alleen betaalt als je resultaat behaalt. Dus hoe zit het precies in elkaar? En wat voor resultaten kan dit voor jou als adverteerder behalen?
Wat is PPC?
PPC is een Engelse afkorting voor Pay-Per-Click. Letterlijk vertaald betekent dit betaal per klik. Zoals de naam al doet vermoeden, betaal je bij deze vorm van marketing pas zodra er op de advertentie geklikt is. Het kan dus heel goedkoop uitvallen, maar het kan ook juist heel duur uitvallen als de advertentie in de smaak valt.
Hoe werkt PPC?
Er zijn verschillende soorten PPC. Je kunt het bijvoorbeeld inzetten als banner aan de zijkant van een website, maar je kunt er ook voor kiezen om jouw advertentie bovenaan in de zoekmachines te laten tonen. De advertentie hoeft niet altijd door te linken naar een website. Je kunt ook een telefoonnummer aan de advertentie koppelen of een app.
Wat is CPM?
Naast PPC hebben we ook nog CPM. Het lijkt veel op elkaar, maar er is een groot verschil. Bij PPC betaal je per persoon die op jouw advertentie klikt. Bij CPM wordt er afgerekend op de hoeveelheid weergaven van een advertentie. Het maakt in dat geval niet uit of het publiek op jouw advertentie heeft geklikt, de weergave is al genoeg om het in rekening te brengen. Bij PPC kun je dus controleren wat het succes is van jouw campagne, terwijl dit bij CPM totaal niet te controleren is.
Wat zijn de voordelen van PPC?
Een van de grootste voordelen is dus dat je alles volledig kunt inzien. Je hebt inzichtelijkheid in de kosten en de traffic per zoekwoord. Wanneer je op zoek bent naar de beste zoekwoorden kan het wellicht een idee zijn om PPC hiervoor te gebruiken. Je kunt direct inzien welke zoekwoorden duur of goedkoop zijn, waardoor jij de keuze kunt maken om bepaalde zoekwoorden wel of niet te gebruiken.
Zodra je jouw zoekwoorden hebt gekozen is het ook gelijk inzichtelijk of deze daadwerkelijk relevant zijn voor jouw bedrijf. Er zijn allerlei tools waardoor jij kunt inzien welke zoekwoorden goede correspondentie opleveren. Google is hierbij vooral een interessante optie, zij laten heel veel statistieken zien die bepalend is voor het wel of niet succesvol draaien van jouw campagne.
Hoe maak je een succesvolle PPC campagne?
Natuurlijk is het niet zo dat je met een simpele klik op de knop gelijk een succesvolle campagne hebt draaien. Ook bij een marketing campagne waarvoor je betaalt moet er moeite in het concept gestoken worden. Je moet dus weer met zoekwoorden gaan werken. Je begint waarschijnlijk al te merken dat zoekwoorden van levensbelang zijn.
De zoekwoorden voor jouw campagne moeten relevant zijn op jouw website, en op een natuurlijke manier in de tekst verschijnen. Het liefst wil je meerdere zoekwoorden gebruiken zodat je een grotere doelgroep aanspreekt. Als je bijvoorbeeld Harry Potter merchandise verkoopt dan kun je ‘Harry Potter merchandise’ als zoekterm gebruiken, maar je kunt veel meer publiek bereiken door ook zoektermen zoals ‘Harry Potter cadeau’ of ‘Harry Potter shop’. Probeer je dus niet op één zoekterm te focusen maar hou je opties open.
Natuurlijk is je copy ook belangrijk. Je kunt wel bovenaan in Google staan, maar als jij geen overtuigende tekst in jouw advertentie hebt staan dan gaan mensen er ook niet op klikken. Verder moet jouw landingspagina ook van goede kwaliteit zijn. Google houdt van informatieve, hoge kwaliteit tekst, maar ook jouw lezers en klanten houden hiervan. Ook al heb je een advertentie, je moet nog steeds mensen zien te overtuigen binnen de eerste paar seconden dat zij op jouw webpagina belanden. Als het hun aandacht niet trekt, zullen zij binnen 3 seconden weer wegklikken.
Zoektermen onderzoeken
Een van de meest tijdrovende onderdelen van een marketing campagne is het onderzoek wat je moet doen naar zoektermen. Je kunt niet zomaar elke zoekterm gebruiken. Het is trouwens ook belangrijk om dit onderzoek te blijven doen. Allemaal leuk en aardig als jij aan het begin van jouw campagne onderzoek hebt gedaan, maar als je het daarbij houdt zou je honderden tot duizenden potentiële klanten kunnen missen.
Een zoekterm moet natuurlijk relevant zijn. Je wilt niet betalen voor publiek wat helemaal geen interesse in jouw bedrijf heeft. Wanneer je zoektermen uitkiest voor jouw PPC campagne wil je een gezonde balans vinden tussen effectiviteit per klik en verhoogd inkomen.
We zullen je een klein geheimpje vertellen. Je wilt niet alleen focussen op de zoektermen die populair zijn binnen jouw branche. Lange zoektermen zijn ook ontzettend belangrijk. Ze zijn inderdaad minder populair, en meer specifiek, maar je hebt bij lange zoektermen minder concurrentie waardoor het goedkoper is en jouw kans op succes groter is.
PPC campagne onderhouden
Verder is het ook belangrijk dat je altijd actief bezig bent met jouw campagne. Het is geen goed idee om jouw campagne een langere tijd draaiend te laten zoals hij in het begin was. Je wilt constant op zoek zijn naar verbeteringen. Bekijk de statistieken, bedenk wat je wellicht zou kunnen veranderen. Ga aan de slag met AB testen. Bekijk de zoektermen die het goed doen, en verwijder de zoektermen die het slecht doen. Komen de mensen wel op jouw website, maar blijven ze vaak niet lang? Dan wordt het tijd om jouw landingspagina onder handen te nemen. Wat moet er veranderen om jouw publiek wel over te halen?
Hulp bij PPC campagne
Het is ontzettend veel werk om een succesvolle campagne op te zetten, en je moet er ook constant mee bezig zijn. Wij kunnen deze taak op ons nemen en jou een handje helpen. Binnen 24 uur heb je de eerste resultaten al binnen. Wij maken alleen gebruik van de PPC methode, daardoor betaal je alleen wanneer er iemand op jouw advertentie klikt. Jij bepaalt tevens hoeveel je per klik betaalt.
PPC Management
Social Media Projecten
Tevreden klanten
Succesvolle PPC Remarketings
Wat onze klanten zeggen
Stop met teveel betalen voor advertenties
Ons team werkt met Google Adwords sinds eigenlijk de oprichting, wij kennen het van binnen en buiten.