Persbericht versturen

Wereldwijd of lokaal je persbericht uitbrengen

Ideale manier om nieuwe producten en diensten aan te kondigen
  • Artikel schrijven
  • Publiceren
  • Wereldwijd of lokaal
  • Persbericht versturen
  • Premium publicaties zoals. CNN, Reuters etc
  • Een netwerk van 15000 media groepen
Persbericht versturen

Snel en eenvoudig persberichten verspreiden?. Via MKB Webdesk stuur je jouw nieuws met één druk op de knop naar heel journalistiek Nederland. In onderstaand formulier kunt u aangeven welke van onze betaalde diensten bij u past. Na ontvangst van uw formulier zullen onze accountmanagers contact met u opnemen om een aantal zaken af te stemmen. Waaronder de input voor het persbericht en de facturatie voor de door u gekozen diensten dan kunnen we de pers bericht verzenden

Soms heeft jouw marketingstrategie net iets meer nodig, en dan is een persbericht de ideale uitkomst. Je bereikt door een persbericht meer mensen waardoor je jouw naamsbekendheid op een makkelijke manier vergroot. Tevens kun je hier ook jouw concurrent net dat ene stapje voor zijn.

 

Wat is een persbericht?

Een persbericht wordt altijd geschreven vanuit het perspectief van de verzender, en is dus nooit volledig objectief. Ook kan het zo zijn dat bepaalde informatie weerhouden wordt, omdat je dit pas te horen krijgt wanneer je over gaat op actie. Het persbericht wordt na het schrijven verstuurd naar verschillende nieuwsmedia, en het is dan ook de bedoeling dat zij deze publiceren. Nieuwsmedia zullen niet altijd jouw persbericht willen publiceren, het moet namelijk wel nieuwswaarde hebben. Het bericht moet dus zowel de aandacht van het publiek trekken, evenals waarde hebben voor nieuwsmedia. Hierin moet je een goede balans zien te vinden. Soms kan het gebeuren dat de redactie het persbericht zal verwerken tot een eigen artikel. Zij voegen dan op basis van eigen bronnen context toe. Negen van de tien keer wordt een persbericht verspreid via e-mail en de officiële website, maar fax is ook altijd nog een mogelijkheid.

 

De truc

Het is niet zo dat je een stukje reclame voor jouw bedrijf kan schrijven en dat nieuwsmedia hier dan mee aan de slag gaan. De truc is om jouw reclame als nieuws te verpakken. Media hebben een groot bereik, en ook een zekere vorm van autoriteit. Jouw boodschap komt hierdoor net wat beter aan dan een advertentie die je ergens aan de zijkant van een website zou zien. Des te meer autoriteit een bepaald soort media heeft, des te moeilijker het is om succesvol een persbericht te laten publiceren.

 

Hoe schrijf je een persbericht?

Een redactie kan zeer streng zijn bij het selecteren van persberichten. Als de stijl van het bericht ook maar een klein beetje tegenvalt dan zullen ze al gauw doorgaan naar de volgende. Het is in ieder geval belangrijk om de meest belangrijke informatie gelijk te vermelden. Onderzoek heeft uitgewezen dat de meeste mensen op basis van de inleiding beslissen of zij verder willen lezen of niet. Als jij dan in ieder geval de belangrijkste info hebt benoemd, dan heb je in principe jouw bericht al met hen gedeeld zonder dat zij verder hoeven te lezen.

Na de inleiding kun je wat dieper ingaan op de details. Wat ook zeer belangrijk is, is de doelgroep. Voor een jongere doelgroep schrijf je heel anders dan een oudere doelgroep, en wanneer je in de lokale krant een bericht schrijft, zul je anders schrijven dan bij een magazine gerelateerd aan jouw branche.

 

Voordelen van een persbericht

De meeste persberichten komen online op een website te staan, en dit kan voor jou heel winstgevend zijn. We weten al dat Google veel waarde hecht aan websites met een grote autoriteit. Wanneer die websites doorlinken naar jouw website, denkt Google dat jouw website ook belangrijk is omdat deze bij een autoriteit vernoemd wordt. Je bent dus ook bezig met linkbuilding. Hierdoor komt jouw website ook weer hoger in Google te staan.

Natuurlijk komt het ook betrouwbaar over op de potentiële klanten. Jouw bericht staat in de massamedia, een betrouwbare bron, daarom wordt jouw bericht en bedrijf ook gelijk als betrouwbaar bestempeld.

 

Wanneer schrijf je een dergelijk bericht?

Zoals we dus al eerder verteld hadden, heeft een persbericht alleen meerwaarde voor nieuwsmedia wanneer het daadwerkelijk nieuwswaarde heeft. Maar wat wordt precies verstaan onder nieuwswaarde? Wanneer jij een nieuw product op de markt introduceert is het sowieso belangrijk om een persbericht te schrijven. Je wilt dan zo veel mogelijk mensen bereiken zodat jouw product alvast meer bekendheid heeft. Tevens wordt jouw naambekendheid hier ook mee vergroot, waardoor je mondelinge reclame gaat krijgen.

Als jouw bedrijf een reorganisatie krijgt is het ook een goed idee om een bericht de deur uit te sturen. Het jaarverslag kan ook een moment zijn voor een nieuwswaardig bericht. Het is belangrijk bij een persbericht dat de informatie actueel is, belangrijk, niet te veel afwijkt van gangbaar nieuws en er veel belangstelling voor het bericht kan zijn. Nogmaals, het moet boven alles vooral informatief zijn.

 

Belangrijk om te weten

De media is niet verplicht om jouw bericht te publiceren, dit is een gunst. Het is dan ook belangrijk dat jouw bericht zo goed mogelijk geschreven is en er geen fouten in staan. Je moet de journalisten dan ook met de juiste toon aanspreken, zij zijn jou niets verplicht en je vraagt hen nog steeds om hulp. Hou in je achterhoofd dat de kans bestaat dat jouw tekst niet woord voor woord overgenomen zal worden. Journalisten halen vaak de informatie uit het verhaal waarvan zij denken dat het hun publiek zal aanspreken, en schrijven er nog het een en ander bij voor context. In principe moet je het zien als een soort advertorial maar dan anders.

 

Hoe kunnen wij helpen?

Wij willen uiteraard ook dat jouw bericht opgepakt wordt door de media, en wij zullen er alles aan doen om te zorgen dat dit inderdaad gebeurt. Wij werken samen met schrijvers die ervaring hebben met dit soort berichten en weten waar de media naar verlangt. Zij zullen de tekst voor jou schrijven. Uiteraard kun jij doorgeven welke informatie jij in het bericht wilt hebben. Of je nu op zoek bent naar een regionaal, nationaal of internationaal persbericht, wij helpen jou. Wij hebben een netwerk van 15000 media groepen waardoor jij verzekerd kunt zijn van de beste diensten.

Wil je graag weten wat wij precies voor jouw bedrijf kunnen betekenen? Neem dan vrijblijvend contact met ons op, dan helpen wij jou graag verder.

Zet je bedrijf op de kaart

Uw bedrijf kan baat hebben bij het regelmatig uitbrengen van persberichten
SEO Vriendelijk
Wereldwijd bereik
Wij doen het schrijven voor u
Publicatie gegarandeerd

Diensten

  • Persbericht gepubliceerd op 500+ websites
  • Premium media zoals CNN, Reuters etc
  • Persbericht schrijven is inbegrepen
  • Abonnement beschikbaar voor impact
  • White label rapport for uw klanten
  • Video press bericht
  • Public Relation Services
  • Digital and Print Services
  • Interview en video opname
  • Vertaling naar meerdere talen

Verbeter je aanwezigheid op alle platforms

With a press release you make sure everyone knows about you

Persberichten hoeven niet duur te zijn, neem vandaag nog contact op en sta versteld hoe voordelig het kan zijn!

Bericht verzonden