Social Media Marketing

Social Media Marketing Diensten

Jouw klanten zijn overal, en jij?
  • Brand Monitoring
  • Social Media Management
  • Setup & Maatwerk Ontwerp
  • Social Media Wedstrijden
  • Verhoog volgers en interactie
img

Cijfers liegen nooit

Jouw klanten spenderen meeste van hun tijd op Social Media
2.7 Miljard gebruikers
$ 180 miljard market
3 uur per dag
20% groei op jaarbasis

Social Media Promotie

Icoon
CONTENT MARKETING
Genereer nieuwe volgers en omzet door potentiële klanten informatie te geven waar ze wat aan hebben.
img
Icoon
RANKINGS
Je sociale aanwezigheid en activiteit is heel erg belangrijk, indien je veel volgers hebt en in interactie bent met hun zullen zoekmachine's zoals google dit ook hoger waarderen dan de concurrenten.

Wat onze klanten zeggen4

Onze aantal volgers groeide waanzinnig en een groot aantal van hun heeft ook onze diensten en producten gezien en dit zagen wij ook terug in de omzetcijfers. Eerst sceptisch maar nu een hardcore fan
Het was een aangename partnerschap van begin tot het einde. Heel gedetailleerd en duidelijke plan van aanpak waardoor je het gevoel krijgt, je bent in goede handen.
Jonathan Simpson
Jonathan Simpson
Lead Manager
Onze online activiteiten begonnen heel laat, we hadden wel de klanten maar ze konden niet echt met ons verbinden. MKB Webdesk zorgde daarvoor en binnen paar maanden al onze bestaande klanten waren tevreden en nieuwe klanten kwamen zelfs binnen, top.

Social media wordt steeds belangrijker in ons privé leven, en daarom wordt het ook belangrijker in het zakelijke leven. Het internet was al een makkelijk middel om klanten  te werven, maar social media maakt het nog net iets makkelijker. Wij nemen je graag mee in het proces.

 

Waarom social media gebruiken?

Je zult je vast afvragen waarom je social media zou moeten gebruiken terwijl je al op het internet staat met jouw bedrijf. Het is natuurlijk geen verplichting, maar het zou een goede zaak voor jouw bedrijf kunnen zijn. Social media wordt door miljoenen mensen in Nederland gebruikt. Niet alleen om contact te houden met vrienden en familie, maar ook om te shoppen, het nieuws te volgen en nieuwe bedrijven te vinden. Ook als mensen iets met elkaar willen delen, doen ze dit voor het grootste gedeelte via social media. Het bereik van social media is ontzettend groot, en moet zeker niet onderschat worden.

 

Welke social media bestaan er?

De meest bekende op dit moment is waarschijnlijk Facebook. Op dit platform kun je jouw gedachten delen, foto's en video's uploaden, spulletjes verkopen en spelletjes spelen. Als bedrijf heb je nog meer mogelijkheden. Je kunt dan via Facebook een webshop runnen, wereldwijd adverteren, en meer. Daarnaast is Twitter ook razend populair. Dit platform is heel anders dan Facebook. De berichten die je hier kunt plaatsen mogen maar weinig karakters bevatten, en maken veel gebruik van hashtags. Vooral veelbesproken, actuele onderwerpen doen het goed op dit platform.

Verder hebben we ook nog Instagram. Dit platform wordt gebruikt om foto's en video's te plaatsen. Het is belangrijk om te weten dat je bij Instagram geen klikbare links kunt verwerken naar jouw website tenzij je een advertentie hebt. Ook hier wordt weer gebruik gemaakt van hashtags. Als laatste hebben we ook nog Pinterest. Dit platform wordt voor van alles gebruikt, maar grotendeels voor projecten in en om het huis, koken, en hobby's. Elke post die je hierop plaatst is een directe link naar jouw website.

We hebben ook nog LinkedIn, maar dit is meer een platform die je wilt gebruiken als je bedrijven wilt benaderen. LinkedIn is eigenlijk het zakelijke Facebook. Alles wat op dit platform geplaatst wordt is gerelateerd aan het zakelijke leven. Adverteren is hierop heel uitgebreid, omdat je ook bepaalde functies binnen bedrijven als doelgroep kunt instellen. Zo bereik je dus gelijk jouw doelgroep zonder alle andere mensen die totaal niet geïnteresseerd zouden zijn.

 

Wat is het verschil tussen de verschillende platformen?

We hebben net al een beetje de grootste verschillen genoemd, maar we hebben nog niet het grootste verschil genoemd. Ieder platform heeft zijn eigen soort publiek. Het heeft geen zin om dezelfde marketing strategie toe te passen op elk platform, ze hebben allemaal verschillende interesses. Op ieder platform zul je een verschillende toon moeten gebruiken, en jouw doelgroep anders moeten aanspreken. LinkedIn is bijvoorbeeld heel zakelijk, en Facebook heel persoonlijk. Twitter is vooral interessant om dingen te bespreken, terwijl Pinterest juist grotendeels antwoorden biedt op vragen. Instagram wordt weer grotendeels gebruikt door mensen die visueel ingesteld zijn en geen zin hebben in allerlei praatjes.

 

Hoe kies je jouw platform?

Afhankelijk van wat voor bedrijf jij hebt, kan het lastig zijn om te beslissen welk platform je nu moet gebruiken. In eerste instantie wil je ze natuurlijk allemaal gebruiken. Niet geschoten is altijd mis, toch? Maar wanneer jij jouw marketing strategie gaat gebruiken op een platform wat daar helemaal geen interesse in heeft, dan is het voor jou verspilde energie. Je kunt dan beter je tijd en moeite steken in een platform waar wel resultaten uit zullen komen. 

Het is misschien een idee om eerst zelf eens op alle platformen een account te maken. Zo krijg je een beetje het idee van wat voor onderwerpen interessant zijn op dat platform, en wat voor taal er gebruikt wordt. Zo weet je ook gelijk of het platform goed aansluit bij jouw behoeften. Wanneer je daarna toch beslist om alle platformen te gaan gebruiken, is het belangrijk dat je jouw strategie aanpast aan het platform. Het heeft geen nut om allerlei hashtags te gebruiken op Facebook, want daar zitten die gebruikers helemaal niet op te wachten. Tevens wordt er ook bijna nooit gezocht naar hashtags op Facebook. Verspilde moeite dus. Maak eerst een goed plan van aanpak, en schrijf duidelijk op hoe je van plan bent om het publiek te overtuigen dat jij de beste bent.

 

Wees origineel

Omdat social media wereldwijd gebruikt wordt, zijn er ook al honderden, duizenden, misschien wel miljoenen bedrijven die precies hetzelfde als jij bieden. Je moet origineel zijn als je meer bekendheid voor jouw bedrijf wilt. Mensen hebben altijd wel interesse in iets nieuws, maar als dat nieuws gewoon iets ouds is in een nieuw jasje dan dooft het vuur al gauw. Jouw producten, jouw diensten, wat maakt jouw bedrijf zo veel beter dan de rest? Waar ben jij het meest trots op? Zijn er veel andere bedrijven die hetzelfde te bieden hebben? Zo ja, bedenk dan eens hoe jij het origineel zou kunnen brengen. Hoe zorg jij ervoor dat de interesse van het publiek blijft? Je wilt nog helemaal niet bezig zijn met social media marketing als je hier nog geen antwoord op kunt geven. Zodra jij jouw bedrijf op social media zet moet je het gelijk goed doen, want zodra ze jouw naam één keer gezien hebben, en er geen interesse in is getoond, zullen ze je geen tweede kans geven.

 

Social media marketing

Wij willen je graag helpen bij al deze punten. Onze medewerkers zijn opgeleid en hebben de expertise die jij nodig hebt om jouw bedrijf een knallende start te geven op social media. Wil jij interactie met jouw volgers? Is meer bekendheid altijd welkom? En wil je niet al die tijd en moeite in social media stoppen terwijl je geen flauw idee hebt wat nu precies werkt en wat niet? Dan ben je bij ons aan het juiste adres! Wij helpen je graag met alle aspecten van social media marketing.

 

Verhoog je social media aanwezigheid

De toekomstige groei en bestaansrecht wordt door Social Media bepaald

Ons team heeft een selectie Social Media experts die zich 24/7 richten op de laatste trends en ontwikkelingen.

Bericht verzonden