Website Laten Maken

Voor alles een oplossing

Kleine budget maar grote impact

Uw online zichtbaarheid begint met uw website en het hoeft de bank niet te breken om het goed te doen. Bijvoorbeeld je wilt een website laten maken.De fout die de meeste mensen maken, is het uitbesteden van hun website naar het buitenland zonder directe communicatieketen. Ze betalen te veel en komen vast te zitten met een kapotte website. In een laatste poging om het te redden nemen ze hun toevlucht tot te dure bureaus. Die hen opnieuw teveel laten betalen en een groot gat in de portemonnee en bedrijfsreputatie achterlaten.

Het belangrijkste verschil tussen MKB Webdesk en de concurrenten is dat we alle kennis in huis hebben. Dit zorgt voor een snel en volledig geïntegreerd proces waarbij iedereen zich op dezelfde pagina bevindt.

Ons bestaansrecht is uw bedrijf sneller en efficiënter laten werken.  Dat betekent dat we concurrerende prijzen kunnen hanteren. Dit vertaald zich in dat uw ROI veel sneller is dan voorheen.

Soms heeft jouw marketingstrategie net iets meer nodig, en dan is een persbericht de ideale uitkomst. Je bereikt door een persbericht meer mensen waardoor je jouw naamsbekendheid op een makkelijke manier vergroot. Tevens kun je hier ook jouw concurrent net dat ene stapje voor zijn.

 

Wat is een persbericht?

Een persbericht wordt altijd geschreven vanuit het perspectief van de verzender, en is dus nooit volledig objectief. Ook kan het zo zijn dat bepaalde informatie weerhouden wordt, omdat je dit pas te horen krijgt wanneer je over gaat op actie. Het persbericht wordt na het schrijven verstuurd naar verschillende nieuwsmedia, en het is dan ook de bedoeling dat zij deze publiceren. Nieuwsmedia zullen niet altijd jouw persbericht willen publiceren, het moet namelijk wel nieuwswaarde hebben. Het bericht moet dus zowel de aandacht van het publiek trekken, evenals waarde hebben voor nieuwsmedia. Hierin moet je een goede balans zien te vinden. Soms kan het gebeuren dat de redactie het persbericht zal verwerken tot een eigen artikel. Zij voegen dan op basis van eigen bronnen context toe. Negen van de tien keer wordt een persbericht verspreid via e-mail en de officiële website, maar fax is ook altijd nog een mogelijkheid.

 

De truc

Het is niet zo dat je een stukje reclame voor jouw bedrijf kan schrijven en dat nieuwsmedia hier dan mee aan de slag gaan. De truc is om jouw reclame als nieuws te verpakken. Media hebben een groot bereik, en ook een zekere vorm van autoriteit. Jouw boodschap komt hierdoor net wat beter aan dan een advertentie die je ergens aan de zijkant van een website zou zien. Des te meer autoriteit een bepaald soort media heeft, des te moeilijker het is om succesvol een persbericht te laten publiceren.

 

Hoe schrijf je een persbericht?

Een redactie kan zeer streng zijn bij het selecteren van persberichten. Als de stijl van het bericht ook maar een klein beetje tegenvalt dan zullen ze al gauw doorgaan naar de volgende. Het is in ieder geval belangrijk om de meest belangrijke informatie gelijk te vermelden. Onderzoek heeft uitgewezen dat de meeste mensen op basis van de inleiding beslissen of zij verder willen lezen of niet. Als jij dan in ieder geval de belangrijkste info hebt benoemd, dan heb je in principe jouw bericht al met hen gedeeld zonder dat zij verder hoeven te lezen.

Na de inleiding kun je wat dieper ingaan op de details. Wat ook zeer belangrijk is, is de doelgroep. Voor een jongere doelgroep schrijf je heel anders dan een oudere doelgroep, en wanneer je in de lokale krant een bericht schrijft, zul je anders schrijven dan bij een magazine gerelateerd aan jouw branche.

 

Voordelen van een persbericht

De meeste persberichten komen online op een website te staan, en dit kan voor jou heel winstgevend zijn. We weten al dat Google veel waarde hecht aan websites met een grote autoriteit. Wanneer die websites doorlinken naar jouw website, denkt Google dat jouw website ook belangrijk is omdat deze bij een autoriteit vernoemd wordt. Je bent dus ook bezig met linkbuilding. Hierdoor komt jouw website ook weer hoger in Google te staan.

Natuurlijk komt het ook betrouwbaar over op de potentiële klanten. Jouw bericht staat in de massamedia, een betrouwbare bron, daarom wordt jouw bericht en bedrijf ook gelijk als betrouwbaar bestempeld.

 

Wanneer schrijf je een dergelijk bericht?

Zoals we dus al eerder verteld hadden, heeft een persbericht alleen meerwaarde voor nieuwsmedia wanneer het daadwerkelijk nieuwswaarde heeft. Maar wat wordt precies verstaan onder nieuwswaarde? Wanneer jij een nieuw product op de markt introduceert is het sowieso belangrijk om een persbericht te schrijven. Je wilt dan zo veel mogelijk mensen bereiken zodat jouw product alvast meer bekendheid heeft. Tevens wordt jouw naambekendheid hier ook mee vergroot, waardoor je mondelinge reclame gaat krijgen.

Als jouw bedrijf een reorganisatie krijgt is het ook een goed idee om een bericht de deur uit te sturen. Het jaarverslag kan ook een moment zijn voor een nieuwswaardig bericht. Het is belangrijk bij een persbericht dat de informatie actueel is, belangrijk, niet te veel afwijkt van gangbaar nieuws en er veel belangstelling voor het bericht kan zijn. Nogmaals, het moet boven alles vooral informatief zijn.

 

Belangrijk om te weten

De media is niet verplicht om jouw bericht te publiceren, dit is een gunst. Het is dan ook belangrijk dat jouw bericht zo goed mogelijk geschreven is en er geen fouten in staan. Je moet de journalisten dan ook met de juiste toon aanspreken, zij zijn jou niets verplicht en je vraagt hen nog steeds om hulp. Hou in je achterhoofd dat de kans bestaat dat jouw tekst niet woord voor woord overgenomen zal worden. Journalisten halen vaak de informatie uit het verhaal waarvan zij denken dat het hun publiek zal aanspreken, en schrijven er nog het een en ander bij voor context. In principe moet je het zien als een soort advertorial maar dan anders.

 

Hoe kunnen wij helpen?

Wij willen uiteraard ook dat jouw bericht opgepakt wordt door de media, en wij zullen er alles aan doen om te zorgen dat dit inderdaad gebeurt. Wij werken samen met schrijvers die ervaring hebben met dit soort berichten en weten waar de media naar verlangt. Zij zullen de tekst voor jou schrijven. Uiteraard kun jij doorgeven welke informatie jij in het bericht wilt hebben. Of je nu op zoek bent naar een regionaal, nationaal of internationaal persbericht, wij helpen jou. Wij hebben een netwerk van 15000 media groepen waardoor jij verzekerd kunt zijn van de beste diensten.

Wil je graag weten wat wij precies voor jouw bedrijf kunnen betekenen? Neem dan vrijblijvend contact met ons op, dan helpen wij jou graag verder.

Maatwerk
MKB Webdesk biedt maatwerk aan voor bedrijven die een specifeke maatwerk nodig hebben of diensten willen aanbieden. Er is geen enkele taak te lastig voor onze programmeurs, daag ons uit en u zult versteld staan. Het is niet makkelijk om een site bouwer vinden
Wordpress
Meeste van onze klanten kiest voor de veelzijdige Wordpress platform. Onze ervaring komt echt hier te pas want ook al denkt iedereen even snel een wordpress site te kunnen op te zetten. Wij weten maar al te goed hoe vaak klanten naar ons toe rennen omdat ze met iemand in zee zijn gegaan die dacht het even te kunnen maken.
Hosting
Nadat wij klaar zijn met uw website op te zetten, heeft u de optie om gebruik te maken van onze hosting diensten. U bent natuurlijk vrij om het elders te laten hosten. Echter meer dan 90% van onze klanten kiest voor het gemak en veiligheid van onze diensten. Bovendien je betaald 1 vast bedrag per maand en kijkt er nooit meer om.
Hosting

Wanneer je online zichtbaar wilt zijn voor jouw doelgroep zul je een website nodig hebben. Dat is de basis. Maar er zijn zoveel keuzes tegenwoordig, dat je bijna door de bomen het bos niet ziet. Wat voor soort website moet je maken? Is er een specifieke soort die succesvol is? En wat voor kosten komen hier allemaal bij kijken? Het hoeft allemaal niet zo ingewikkeld te zijn. In principe is het een kwestie van goed kijken wat je nodig hebt, wat je wilt bereiken, en hoe je dit wilt bereiken. Vervolgens moet je alle wielen in motie gaan zetten om dit te realiseren. Wij leggen het graag aan jou uit.

De basis

Als eerste is het belangrijk om te bedenken welk doel jouw website gaat hebben. Ga je het voornamelijk gebruiken om producten online te verkopen? Wordt het een blog? Of een combinatie hiervan? Het is jouw website, en alles is mogelijk! Hierna moet je gaan bedenken wat voor naam je jouw website wilt gaan geven. Niet elke naam is beschikbaar, dus probeer het zo origineel mogelijk te maken. Natuurlijk moet je er ook rekening mee houden dat het een naam is die mensen makkelijk kunnen onthouden. Je kunt nog de meest originele naam ooit hebben, maar als hij zo moeilijk is dat mensen hem niet kunnen onthouden dan heb je er niet veel aan. Probeer ook een beetje SEO in je achterhoofd te houden bij het verzinnen van de naam. Is het mogelijk om een zoekterm te verwerken in jouw naam?

Platform

Vervolgens moet je gaan nadenken over het platform die je wilt gebruiken. Je hebt als het goed is nu een doel in gedachte, en weet wat je met jouw website wilt bereiken. Dan is het nu belangrijk om te kijken welk platform het beste aansluit op jouw wensen. Meestal wordt er gekozen voor WordPress omdat dit een veelzijdig platform is. Vaak wordt er gezegd dat WordPress makkelijk is. Dat klopt, maar toch is het ook moeilijk. Wanneer alles eenmaal werkend is geïnstalleerd is het inderdaad makkelijk te gebruiken, maar er moet nog wel van alles en nog wat ingesteld worden voordat we zo ver zijn. Een goed werkende website vereist maatwerk en ervaring.

Hosting

Het is trouwens ook belangrijk om te kijken welke host je wilt gebruiken. Jouw host is eigenlijk de ruggengraat van jouw website. Deze zorgt ervoor dat jouw website beveiligd is en online blijft. Ook bepaalt jouw host gedeeltelijk hoe snel jouw website zal laden voor gebruikers. Hier worden ook jouw bestanden opgeslagen, in principe dus de gehele website.

Maatwerk

Maatwerk en ervaring dus. Je hebt vaak al enigszins een beeld in je hoofd van hoe jij wilt dat de website eruit gaat zien. Dit gebeurt niet vanzelf. Er zijn een aantal thema’s die je kunt uitkiezen, maar dit zijn standaard templates. Hier moet nog van alles aan gesleuteld worden om het naar jouw wens te krijgen. Het wordt niet aanbevolen om een standaard template te gebruiken. Je wilt toch zeker ook wel een origineel aanzicht hebben? Dat is immers ook een van de factoren waar bezoekers op oordelen.

Content

Een van de belangrijkste onderwerpen van een website is de content. Hartstikke leuk en aardig dat je een website hebt, maar als mensen de website al gauw verlaten, of de website niet eens kunnen vinden, dan is het een verspilling van tijd. Hier heb je content voor nodig. Deze tekst, die je nu leest, is content voor deze website. Content is dus alles wat op je website ziet. Plaatjes, tekst, links, alles is content. Google gebruikt deze content ook om te beslissen waar de zoekmachine jou moet weergeven. Des te beter jouw content is afgesteld, des te sneller je op Google gevonden zal worden.

Bijhouden

Wanneer je eenmaal jouw website hebt gebouwd, en deze vol content zit, is het belangrijk om de website regelmatig bij te houden. De trends en technologieën op het internet veranderen continu, en jij wilt toch zeker wel relevant blijven? Daarom is het belangrijk om regelmatig te kijken of jouw website nog veranderingen kan gebruiken. Ook de updates achter de schermen zijn belangrijk. Vaak bevatten deze updates vernieuwde veiligheidsprotocollen zodat jouw website moeilijk neer te halen of te hacken is.

Kosten

Het is wel zo leuk als jouw website niet te veel gaat kosten. Je krijgt als het goed is meer potentiële klanten via jouw website, dan zou het een beetje jammer zijn als je een groot gedeelte van de nieuwe inkomsten weer moet investeren aan het online houden van jouw website. Dat is dan ook waarom wij lage kosten garanderen. Het moet leuk blijven om een website online te hebben. Je moet er met plezier over kunnen praten. Wanneer je veel kosten aan jouw website hebt, dan is het eigenlijk meer een investering waar je dubbel zo hard voor moet werken om het draaiend te houden.

MKBWebdesk

Wij vinden het belangrijk dat jij een goed werkende website hebt waar je ook nog plezier uit kan halen. Dat is dan ook de reden dat wij jou hiermee willen helpen. Wij bieden jou een goed werkende website voor een lage prijs. Wij hebben alle kennis in huis om jou de website te bieden die jij in gedachte hebt. Van de hosting tot het maatwerk, alles wordt voor jou geregeld. Jouw website moet gewoon 24/7 beschikbaar zijn, en daar gaan wij voor! Ook toekomstige ontwikkelingen moeten bijgehouden worden. Wil jij een alles-in-een pakket voor een betaalbare prijs? Dan ben je bij ons aan het juiste adres.

Onze Garantie

24/7 Beschikbaar
Lage kosten
Full Stack
Future Proof

Er is een website voor elke budget

Een website laten maken

Neem contact op en ontdek hoe gemakkelijk het wel niet is om met ons te werken.

Bericht verzonden