Zoekmachine Optimalisatie

img
Online aanwezigheid is cruciaal voor de toekomstige bestaan

Je hebt een geweldige website en klaar om te lanceren, alleen niemand kent het!. Maak je geen zorgen want wij zijn hier om je te ontzorgen. Wij regelen dat de website tijdig en vaak wordt gevonden door jouw huidige en nieuwe potentiele klanten op verschillende platforms. Natuurlijk kunnen we ook niet vergeten dat het heel goed vindbaar moet zijn in zoekmachines zoals Google, Bing, Yahoo etc..

83
%
Verhoog - Organische Groei
52
%
Verlaag - Bounce Rate
38
%
Verhoog - Bezoekerstijd
27
%
Verhoog - Pagina per sessie

Onze zoekmachine optimalisatie diensten:

Icoon
ORGANISCH ZOEKEN
Dit is wanneer je klanten aantrekt op hun zoekgedrag in zoekmachines wanneer ze op bepaalde zoektermen zoeken.
Icoon
SEO IN-PAGINA
Zoekmachine's moeten je website code vriendelijk kunnen lezen en begrijpen wat het bevat om dit terug te kunnen koppelen naar hun klanten, namelijk zoeken Nederland
Icoon
LINK BUILDING
Wij zorgen voor kwaliteit links van verschillende website naar de website waardoor u zowel meer bezoekers krijgt en hoger positie in zoekmachines krijgt

Je hebt ontelbare uren, bloed, zweet, en tranen gestopt in jouw website. Na lang werken kun je eindelijk zeggen dat de website af is. Maar is dat wel zo? Misschien is hij voor het oog wel af, maar achter de schermen moet nog een hoop gebeuren om bezoekers op de website te krijgen. Hierbij hebben we het niet alleen over marketing, maar ook over SEO.

Wat is SEO?

De letters SEO staan voor Search Engine Optimization. Dit wilt zeggen dat je jouw website optimaliseert voor zoekmachines. Waarom zou je jouw website optimaliseren voor zoekmachines? Zolang het er goed uit ziet, komen de bezoekers vanzelf wel, toch? Niet dus.

Wanneer jij in Google intypt ‘wat voor weer is het vandaag?’ krijg je een aantal pagina’s te zien. Dit zijn de pagina’s die hun SEO goed op orde hebben, en dus als een van de eerste pagina’s op Google terecht komen. Google kijkt niet alleen naar de Domein Autoriteit, maar ook naar de inhoud, en alle factoren die je niet zomaar kunt zien. Denk hierbij aan de opbouw van de URL, meta omschrijvingen, keywords, sitemaps, en nog veel meer.

Welke SEO punten zijn het meest belangrijk?

In principe werken alle SEO-factoren samen. Het moet dus een goed samenwerkend geheel zijn. Natuurlijk zijn er wel punten waar Google meer naar kijkt dan anderen.

Content

Vroeger was dit geen factor voor Google, en zag je dus vaak websites die op spam leken in de topresultaten. Tegenwoordig vindt Google het belangrijk om waardevolle content aan zijn gebruikers te laten zien. Er wordt dan vooral gekeken of er een vraag van de gebruikers wordt beantwoord in de tekst. Het heeft dus geen nut om je tekst vol te douwen met keywords, als de vraag waar de keywords over gaan niet beantwoord worden.

De lengte van de content wordt ook steeds belangrijker. Zoals we al eerder zeiden houdt Google van waardevolle informatie. Google snapt ook dat een vraag beter wordt beantwoord in een tekst van 1500 woorden, dan in een tekst van 300 woorden. Je moet dus altijd je antwoord proberen uit te breiden, maar wel op zo’n manier dat de tekst nog vloeiend leest.

Backlinks

Zoekmachines vinden het belangrijk dat jouw website aanbevolen wordt door andere websites. Dit doen die websites door backlinks te plaatsen. Heel simpel gezegd, een backlink is gewoon een URL naar jouw website. Maar die zoekmachines zijn natuurlijk niet makkelijk voor de gek te houden. Daarom kijken zoekmachines ook naar het aantal websites waar deze backlinks vandaan komen, en niet alleen naar de hoeveelheid links die bestaan. Het is dus belangrijk dat jouw website door meerdere websites wordt aanbevolen. Dit is dan ook een van die factoren waar je zelf eigenlijk geen invloed op hebt.

Snelheid

Geef toe, je bent al gauw geneigd om een pagina dicht te klikken als het langer dan twee seconden duurt om te laden, toch? En dat weet Google ook! Daarom worden langzame websites niet vaak opgenomen in de topresultaten. Je kunt deze snelheid beïnvloeden door te zorgen dat je foto’s niet te groot zijn, alles goed geoptimaliseerd is, en alle onnodige elementen verwijderd zijn. Meer tips hierover kun je vinden door jouw website te laten scannen met onze SEO analyse.

Beveiligde website

Veiligheid wordt steeds belangrijker, ook voor zoekmachines. Het verschil tussen een beveiligde en niet-beveiligde website zit hem in het SSL-certificaat. Je kunt makkelijk zien of een website beveiligd is door naar de URL te kijken. Begint deze met http in plaats van https? Dan is de website niet beveiligd. Je kunt makkelijk zelf een SSL-certificaat regelen via jouw webhost.

Header tags

Zoekmachines gebruiken robots om website te scannen. De robots kunnen door header tags makkelijk zien waar jouw tekst over gaat, het is dus ontzettend belangrijk om deze ook te optimaliseren. Het liefst wil je hier ook keywords in verwerken.

Keywords en Topical Authority

Hoewel we net gezegd hebben dat de zoektermen niet meer zo belangrijk zijn als vroeger, zijn ze nog wel van belang. Als je strategisch zoekwoorden plaatst, zul je merken dat je hogerop komt te staan in de zoekmachines. Wat Google ook interessant vindt, is Topical Authority. In principe wilt Google alleen de allerbeste informatie op de eerste pagina hebben. Het is dan aan jou de taak om de content zo uitgebreid, en diepgaand mogelijk te schrijven. Topical Authority wilt eigenlijk zeggen dat jij de meeste kennis hebt over dat onderwerp. Zorg dus dat jouw antwoord het beste antwoord is wat de zoekers kunnen krijgen. Jouw content moet nog beter zijn dan alle andere websites op de eerste pagina.

Waarom zou je zoekmachine optimalisatie gebruiken?

Je kunt wel heel leuk een website beginnen, en hopen dat de klanten vanzelf binnenstromen, maar zo
werkt het niet. Je moet het een beetje zien als de wegen naar Rome. Deze stad was ook niet in één dag
gebouwd, en er moesten veel wegen aangelegd worden voordat de mensen de stad konden bereiken.
Hetzelfde principe geld voor een website. Jouw website is Rome, en de wegen die je bouwt worden
gemaakt door zoekmachine optimalisatie. Natuurlijk helpt marketing wel een handje mee wanneer je
bezoekers op jouw website probeert te krijgen, maar zoekmachine optimalisatie is cruciaal.

Je moet zoekmachine optimalisatie in principe zien als een investering om jarenlang zonder moeite
bezoekers te werven. Wanneer je jouw website hebt geoptimaliseerd voor zoekmachines, dan kunnen
de klanten jou vanzelf vinden. Dat betekent dus dat je kosten bespaart op eventuele extra marketing.
Wanneer je jouw website hebt geoptimaliseerd kunnen zelfs nieuwe pagina’s op de website, die nog niet
bestonden tijdens de optimalisatie, hoog in Google komen te staan. Het is dus een investering in de
toekomst van jouw website.
Natuurlijk kun je ervoor kiezen om alleen bezoekers te werven via marketing, maar dat is lang niet zo
succesvol als zoekmachine optimalisatie. Wanneer je zoekmachine optimalisatie combineert met
marketing, dan heb je werkelijk waar de beste formule om klanten te werven.

Waarom MKBWebdesk?

Veel bedrijven bieden SEO diensten aan, dus waarom zou je voor ons moeten kiezen? Een ander kan
het net zo goed, toch?

Het verschil tussen ons, en die andere bedrijven, is dat onze diensten aangeboden worden met
maatwerk. Iedere website is anders, en er is geen one-size-fits-all als het om SEO gaat. Wij bespreken
samen jouw wensen, wie jouw doelgroep is, hoe je graag gevonden wilt worden, en meer. Of je nu een
webshop, blog, nieuws website, of een bedrijfspagina onder de aandacht wilt brengen, wij zorgen dat
jouw wensen nageleefd worden terwijl je nog steeds de beste resultaten behaalt.

Wij hebben een gemotiveerd team en besteden onze diensten niet uit, waardoor onze aflevertijd
gemiddeld 120% sneller is dan onze concurrenten. Hierdoor heb je snelle resultaten, en een kleinere
prijs op de factuur. Verder is onze klantenservice ook 24/7 bereikbaar, mocht je dus een dringende vraag
hebben dan kun je altijd bij ons terecht!

Website Analyze

Een grondig analyse van je website zal zowel de kansen als verbeterpunten aankaarten. Je kan dit nu zelf aanvragen en je krijgt direct gratis de rapport te zien.
img
Johnny Verlinden
Na de gratis SEO analyse kwam ik paar punten tegen die ik kon verbeteren aan onze website. Ook al ben ik geen klant ze hielpen mij ermee, heel gaaf!
Johnny Verlinden
In-House SEO Specialist
Melinda Bohnol
We hadden wel content maar de SEO erop was gewoon afwezig. MKB Webdesk hielp ons door net de kleine aanpassingen te doen waardoor de content ook daadwerkelijk gezien en gezocht werd door mensen. Wij hebben sindsdien alleen maar maand na maand groei gekend in de bezoekersaantallen.
Melinda Bohnol
Content Manager
Daniel Denilson
Even though we had an out of the box "SEO Friendly" website, it lacked the backlink juice as they say. After MKB Webdesk updated the website and it's content, the pages started to gather more traffic, awesome! Ook al hadden we een zogenaamde "SEO vriendelijke" website, het had geen backlinks zoals ze dat wel zeggen. Nadat MKB Webdesk het had geupdate voor ons, zagen we de bezoekersaantal flink groeien.

Kijk hoe goed je website geoptimaliseerd is

Laat ons je helpen met het groei en ontwikkeling van je bedrijf online

Wie website zegt, zegt SEO. En wij ademen en eten SEO ( tussendoor nemen wij ook een broodje)

Message sent!